تدریس مجازی علوم حوزه

{ویژه طلاب علوم دینی}

{ویژه طلاب علوم دینی}

زکات علم ،نشر آن است....
در این فضای اندک به توضیح و تفهیم دروس حوزوی می پردازیم
همراه با تمرین وحل مسئله.

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۱۳ دی ۹۳ ، ۱۶:۵۶ 9 دی

وسایل ارتباطی روز

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۸ ب.ظ


  امروزه در بین دانشجویان و بعضی طلبه ها نرم افزار های واتس اپ ،وایبر و...به شدت گسترش پیداکرده و ساعات متعددی از اوقات به آنها اختصاص پیدا کرده است .

این از جنبه های مختلفی خطرناک است که:

1. دانشجو و طلبه هردو در مسیر کسب علم و معرفت هستند منتها در این وسایل نه خبر از علم  است و نه خبری از معرفت

2. شایعات و اخبار نادرست بسیاری در این فضا رد و بدل می شود که در تصمیم گیری ها و جهت گیری های ما موثر است

3. ما را به دوری از کتاب و دعا و ذکر خدا سوق داده و به گذر اوقات بدون هیچ سود و منفعت قابل ذکری تشویق می کند

4. دیدارها و گفتگوها از شکل چهره به چهره که دارای اثرات خوب روحی و روانی است دور می کند و این منجر به انزوای افراد جامعه از هم می شود

شما فرض کنید اگر قرار بود سال57 انقلاب اسلامی شکل بگیرد و این سیستم های ارتباطی امروزی هم وجود داشت هیچ اتفاقی نمی افتاد چون افراد زیر رختخواب و در کوچه و مستراح از شاه نقد می کردند و بدون هیچ تحرکی به زندگی ادامه میدادند در صورتی که حضور مردم در مساجد و حسینیه ها باعث اتحاد عمومی و اجماع شد تا جایی که رژیم شاه ساقط شد و جمهوری اسلامی ایجاد گشت.الان هم نماز های جمعه،محافل علمی و خصوصا کرسی های آزاد اندیشی در سطح دانشگاهیان و حوزویان باید مورد توجه باشد تا با عزم ملی و مدیریت جهادی منظور رهبر حکیم انقلاب در فرهنگ و اقتصاد نابسامان و بیمار انقلاب کنیم و دست حسودان اروپایی و امریکایی را قطع کنیم و چنین چیزی در فضاهای منزوی امروزی مثل تلگرام و وایبر و...ممکن نیست.

پیشنهاد  این حقیر این است که از این وسایل اجتماعی استفاده احسن کنیم مثلا برای برپایی مجالس نقد و علم و وعظ بوسیله این وسایل اطلاع رسانی کنیم و با شیوه ی جدیدی مخالفان،هم فکران و دوستان را در یک محیط صمیمی face to face قرار بدهیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی