تدریس مجازی علوم حوزه

{ویژه طلاب علوم دینی}

{ویژه طلاب علوم دینی}

زکات علم ،نشر آن است....
در این فضای اندک به توضیح و تفهیم دروس حوزوی می پردازیم
همراه با تمرین وحل مسئله.

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۱۳ دی ۹۳ ، ۱۶:۵۶ 9 دی

پندهای طلبگی

شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۲:۵۱ ب.ظ

یکی از چیزهایی که در حوزه های علمیه متاسفانه کمرنگ است و طلبه ها سریع و بدون فکر از کنار آن رد می شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

، موضوع عقاید است.

به قول یکی از اساتید اگر صفحه ی اول توضیح المسائل را ورق بزنی حتما میبینی که نوشته است تقلید تنها در فروع دین جایز و در اصول دین حرام است.

اصول دین همان عقایدی است که ما شیعیان را به خاطر عقایدمان تحریم کرده اند.به خاط این عقاید ما جانهای زیادی دادیم. اصلا این عقاید ما بود که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

عقاید ما درباره خودمان و شناخت خودمان،درباره پروردگارمان ،انبیاء الهی و ائمه (علیهم السلام)،درباره زندگی بعد از دنیا.دانستن این عقاید برای هر شیعه ای واجب است اما برای طلبه ها علاوه بر دانستن باید معرفت واقعی با استدلال منطقی در درجه اول و بعدها با سلوک و تزکیه نفسانی که منجر به شهود حقایق عالم هستی میشود همراه باشد وگرنه صرف دانستن این عقاید ما با مردم کوچه و بازار هیچ فرقی نمی کنیم.

خلاصه عزیزان این برادر کوچک شما که عمری سرش به سنگ خورده و آه و فریاد واحسرتا سر داده به شما توصیه می کند که عقاید خودتون رو محکم ببندید مثل کسی که خودش رو از سرمای زمستان محافظت میکنه شما هم خودتون رو از انحرافات فکری حفظ کنید .

یک نکته دیگه اینکه اگر خواستید عقایدتون محکم باشه سعی نکنید زود از کنار آنها رد بشید بلکه روی آن مسئله روزها و ساعت ها فکر کنید و بسیار اشکال مطرح کنید که حداقل دو فایده مهم دارد:

1. باعث رشد فکری و فهم منطقی شما میشود

2.در برابر شبهات قوی تر خواهید شد.

در آخر این بنده را از دعای خودتان محروم نفرمایید

الحمدلله رب العالمین

۹۳/۰۹/۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
شیخ محمدصابر اراکی

طلبگی

عقاید

پند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی